ČR - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
ŘÍDÍCÍ ORGÁN OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
vyhlásilo VÝZVU k předkládání žádostí individuálních projektů ostatních z OP VK,
Prioritní osy 1 – Počáteční vzdělávání
Oblasti podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách
OP VK je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
Popis podporovaných aktivit oblasti podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách
- Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků v oblasti čtenářské a informační gramotnosti, podpora vzdělávacích aktivit pedagogických pracovníků.
- Vytváření podmínek pro zvyšování kvality výuky cizích jazyků na základních školách.
- Zpřístupnění digitálního vzdělávacího obsahu online i offline a podpora rozvoje odpovídajících kompetencí žáků a pedagogických pracovníků.
- Podpora inovativních metod a forem práce zaměřených na rozvoj klíčových kompetencí žáků při výuce matematiky a podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
- Vytváření podmínek pro zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností, které vedou ke zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů, podpora vzdělávacích aktivit pedagogických pracovníků.
- Vytváření podmínek pro rozvoj inkluzívního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Vytváření podmínek pro budování finanční gramotnosti žáků, tj. znalostí, dovedností a hodnotových postojů nezbytných pro finanční zabezpečení a aktivní vystupování na trhu finančních produktů a služeb, podpora vzdělávacích aktivit pedagogických pracovníků.
Naše škola na výzvu MŠMT pro oblast podpory 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách, prioritní osy 1 Počáteční vzdělávání, operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost reagovala a připravila projekt s názvem "Škola porozumění"
V srpnu 2011 jsme odeslali Žádost o jeho finanční podporu a v listopadu 2011 jsme obdrželi Rozhodnutí o poskytnutí dotace na úhradu výdajů souvisejících s realizací projektu.
Podporou čtyř vytipovaných témat a koncentrací finančních prostředků na ně by mělo dojít ke zlepšení situace v těchto oblastech:
- cizí jazyky
- využívání ICT
- matematika
- přírodní vědy
Zlepšení výuky v těchto oblastech bude dosaženo metodickým vzděláváním pedagogických pracovníků, tvorbou a následným používáním nových metodických pomůcek a učebních materiálů.
Cílem projektu je prostřednictvím nových metod a nástrojů docílit zlepšení stavu počátečního vzdělávání na ZŠ Kladno, Vodárenská 2116.
Konkrétní cíle:
Pedagogičtí pracovníci se budou po dobu trvání projektu vzdělávat:
a) v metodickém kurzu pro učitele cizích jazyků
b) ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji matematické gramotnosti a k individualizaci výuky v této oblasti
c) v oblasti využívání digitálních technologií
Pedagogičtí pracovníci vytvoří a zpřístupní sady digitálních učebních materiálů zaměřených na vzdělávací oblasti:
- jazyk a jazyková komunikace
- matematika a její aplikace
- informační a komunikační technologie
- člověk a jeho svět
- člověk a příroda
- člověk a společnost
- umění a kultura
Kolik žáků bude mít prospěch z toho, že se budou účastnit klíčových aktivit:
Ověření výukových materiálů bude probíhat průřezově v jednotlivých třídách dle metodických doporučení u jednotlivých materiálů. Vzhledem k zapojení téměř všech pedagogů se tyto aktivity dotknou všech žáků školy. Projektem pořízenou techniku a učební pomůcky budou využívat také všichni žáci školy.
Jaký bude konečný výsledek projektu:
V souvislosti s realizací projektu dojde k vybavení školy v oblasti ICT (počítače, interaktivní dataprojektory, SW vybavení,...), dále budou pořízeny učební pomůcky vztahující se k jednotlivým realizovaným šablonám (přírodní vědy, cizí jazyk, ...) a vznikne databanka1032 výukových materiálů, které budou využívat nejen učitelé naší školy, ale budou zpřístupněny i široké pedagogické veřejnosti.
Rozpočet projektu: 2 308 098,00 Kč
Projekt je z 85% spolufinancován ze zdrojů EU a z 15% ze státního rozpočtu.
Období realizace: listopad 2011 – květen 2014
|